نوشته شده توسط : mehdi

کف‌سازی

در زمان ساخت ساختمان‌ها در طبقات و در پشت‌بام و حیاط، نیاز به پر نمودن کف برای انجام ترازبندی و محافظت از تاسیسات با فوم بتن خواهد بود. در طبقات، تمامی لوله‌های آب، سیستم گرمایش و مسیرهای سیم‌کشی از کف عبور می‌کنند و بعد از انجام لوله‌کشی و سیم‌کشی برق، کف باید پر شود تا بتوان بر روی آن نازک‌کاری را انجام داد و کف را برای انجام سنگ‌کاری، سرامیک‌کاری، موزاییک و یا غیره آماده نمود. کف‌سازی یکی از مراحل ساخت است که دارای اهمیت بالایی است.  

می‌توان با استفاده از مواد مختلف، پر کردن کف را انجام داد. هر کدام از آنها مزایای مخصوص به خود را دارند و برای محیط‌های مختلف مناسب هستند. برای پر کردن کف حیاط می‌توان از ماسه، پوکه و یا هر مواد دیگری استفاده کرد. این سطح بر روی زمین قرار دارد و باعث اضافه شدن وزن سازه نمی‌شود. اما برای طبقات و پشت‌بام نیاز به موادی است که علاوه بر خاصیت پر کنندگی، وزن سبکی هم داشته باشند. در سازه‌های جدید برای این کار از پوکه و یا بتن استفاده می‌شود. این مواد به خوبی سطح را پوشش می‌دهند و در عین حال، وزن سبکی دارند.

کف‌سازی با استفاده از فوم های بتن

فوم های بتن نوعی از بتن است که با استفاده از ماسه بادی، سیمان و ماده شیمیایی کف‌ساز تولید می‌شود. البته این ماده ترکیبات مختلفی دارد و هر نوعی از آن، خواص متفاوتی ارائه می‌دهد. استفاده از ترکیبات مختلف در ساخت بتن باعث تنوع آن شده است. این ماده به این صورت ساخته می‌شود که بعد از ریختن آب در میکسر، به آن سیمان و ماسه به اندازه مناسب اضافه می‌شود تا به غلظت مورد نظر برسد.

این ترکیب یک بتن معمولی است و در این مرحله ماده شیمیایی فوم‌ساز به ترکیب اضافه می‌شود، این کار را باید با فشار بالا انجام داد تا حباب تولید شود. میزان اضافه شدن فوم باید به طور دقیق محاسبه شده و به ترکیب ماسه و سیمان اضافه شود تا بتواند خواص مورد نظر مهندسین پروژه را داشته باشد. مخلوط شدن ادامه پیدا می‌کند تا ترکیب به سیالی با غلظت مناسب برسد. فوم های بتن قابلیت انتقال به وسیله پمپاژ را دارد و می‌توان با پمپ کردن، آن را در محل اجرا تخلیه کرد.

قبل از ریختن فوم های بتن باید سطح مورد نظر تراز‌بندی شود و کروم‌بندی مناسب انجام شود. کروم‌بندی مناسب در اجرای مناسب کار تاثیر زیادی خواهد داشت. در صورتی که این کار به خوبی انجام شود، می‌توان در هر بخش کف‌سازی مناسب را انجام داد. در زمانی که از فوم های بتن برای پر کردن کف استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید تا فضایی را برای نازک‌کاری و اجرای پوشش کف(سنگ، سرامیک، کاشی، موزاییک و غیره) در نظر بگیرید.

سیمان، آب و عامل فوم ساز باید به اندازه مناسب ترکیب شوند تا بعد از خشک شدن مقاومت مورد نظر را داشته باشند. داشتن مقاومت مورد نظر باید همراه با وزن پایین باشد. زمانی که خشک شد، فوم بتن باید به اندازه‌ای مقاومت داشته باشد که در اثر عبور افراد و یا وسایل ساخت، فرو نرود. برای اطمینان از مقدار مناسب ترکیبات، می‌توان نمونه‌ای از فوم های بتن با ترکیبات مورد نظر را به آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ارسال کرد تا تست‌هایی بر روی آن انجام شود تا در صورتی که از اهداف طراح فاصله داشته باشد، بتوان ترکیبات را اصلاح کرد.

یکی دیگر از مواردی که در زمان کار با فوم های بتن باید رعایت کرد، استفاده از تجهیزات مناسب است. نوع پمپی که برای سازه‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از انواع سه فاز باشد تا بتواند قدرت کافی برای انتقال مواد را داشته باشد. استفاده از شلنگ مناسب نیز دارای اهمیت است. در صورتی که شنلگ توانایی و مقاومت کافی را نداشته باشد، احتمال پاره شدن آن در حین انجام کار بالا خواهد رفت.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

فوم

از فوم بتن می‌توان به عنوان جایگزینی برای بتن معمولی در ساخت دیوارهای ساختمان استفاده کرد. در سراسر جهان تقاضای زیادی برای مسکن‌های با کیفیت خوب با هزینه کم وجود دارد. طبق اعلام سازمان ملل، سالانه حدود 21 میلیون واحد مسکونی ارزان قیمت جدید مورد نیاز است. برای رفع نیازهای موجود تا سال 2030، ساخت 14 میلیون واحد اضافی در سال مورد نیاز خواهد بود.

با توجه به حجم زیاد فعلی و تقاضای رو به رشد، به تکنیک‌های مدرن و بسیار سریع ساختمانی به مصالح ساختمانی با کیفیت و کم هزینه نیاز دارد. خانه‌ها باید ارزان و در عین حال بسیار بادوام باشند و بتوانند آسایش سرنشینان را فراهم کنند. در این دوره به منظور حفظ منابع و رویکرد سبز و پایدار، این عوامل نقش مهمی دارند. با استفاده از روش‌های نوین ساخت و ساز، کیفیت خانه‌های ساخته شده عمدتا توسط استانداردها کنترل می‌شوند. جوامع محلی می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند، زیرا سهم بالایی از سازه‌ها را می‌توانند کنترل کنند. در نتیجه از مواد و محصولات محلی به صورت حداکثری استفاده می‌شود.

ساخت و ساز با فوم 

قالب‌های مدرن بسیار موثر هستند و خانه‌هایی با کیفیت یکپارچه تولید می‌کنند. فوم یک مصالح ساختمانی متنوع با خواص بسیار عالی است. برای انجام سریع پروژه‌ها، مبانی خطوط مونتاژ برای توالی فعالیت‌ها برای آماده سازی و کار در سایت ساختمانی باید آموزش داده شوند.

طراحی و ساخت پایدار

در بتن، قسمتی از سنگدانه‌های درشت (شن) و بخشی از ماسه‌ها با هوا جایگزین می‌شوند و در نتیجه کاهش قابل توجهی در میزان مصرف مواد ایجاد می‌شود. کاهش بیشتر مواد زمانی حاصل می‌شود که دیوارها ضخامت اسمی کمتری داشته و نیازی به گچ کاری در داخل و خارج نداشته باشند.

 بتن از ماسه، سیمان، آب و فوم (هوا) تشکیل شده و در تمام دیوارها استفاده می‌شود. از خاک رس استفاده نمی‌شود زیرا رس (آجر) ماده‌ای با ارزش برای کشاورزی است. از هرگونه چوب به عنوان مصالح ساختمانی، یا استفاده نمی‌شود یا میزان آن بسیار کم است. تکرار استفاده از سیستم قالب بندی هزینه ساخت هر خانه را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

در صورت نیاز، می‌توان به دلیل خاصیت عایق کاری فوم بتن، از آن به عنوان عایق برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و یا سرمای داخلی خانه استفاده کرد که میزان هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این سیستم توصیف شده برای همه نوع از خانه‌ها، برای یک پروژه یا ترکیبی از پروژه‌های مشابه با حداقل 30 واحد مسکونی مناسب است و برای طرح‌های بزرگ‌تر مسکونی نیز ایده‌آل است. تکنیک‌های ساخت و ساز صنعتی منجر به سرعت بالای ساخت و کیفیت بالا با هزینه کم می‌شود.

اصول کلی

مهم‌ترین مولفه‌های این نوع خانه‌ها، پایه‌ها و دیوارها هستند. دیوارها باید یک سازه محکم و دارای ویژگی‌های حرارتی خوب و به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر تمام نیروهای خارجی موجود مقاومت کنند. دیوارها نیز باید یک پایه محکم برای سقف باشند.

مناسب‌ترین پایه بتنی نیز بتن مسلح شده با فولاد یا کف ساخته شده از فوم است که به همراه دیوارها سازه‌ای محکم و پایدار مانند جعبه را تشکیل می‌دهد. خانه‌ها می‌توانند به عنوان خانه اصلی یا خانه‌ای تکمیلی ساخته شوند. اگرچه همه خانه‌ها برای به روزرسانی و گسترش در آینده بسیار مناسب هستند. خانه‌ها تا حد امکان با مصالح و اجزای محلی ساخته می‌شوند.

ساخت روزانه

بخش اساسی سیستم چرخه تولید روزانه است. این بدان معناست که قالب برای دیوارها در صبح سفت و بر روی پایه بعدی ساخته می‌شود و در همان روز ریخته می‌شود و صبح روز بعد برای چرخه بعدی آماده سازی می‌شود. به این ترتیب قالب در هر روز کاری میزان قابل توجهی از دیوار را می‌سازد. یک قالب کامل برای تمام دیوارهای یک واحد مسکونی باید در یک چرخه روزانه استفاده شود، به طوری که هر خانه با یک قالب در یک روز کاری ساخته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

ساخت فوم بتن

ساخت فوم بتن (FC) با مخلوط کردن فوم در ملات انجام می‌شود. فوم با مخلوط سیمان، ماسه و آب ترکیب شده و در نتیجه شما به مخلوطی سبک‌تر از بتن عادی دست می‌یابید. وزن و چگالی که پس از این در مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، (وزن در هر متر مکعب) بستگی به این دارد که چه مقدار فوم به ملات اضافه می‌شود. هر چه فوم بیشتری را به مخلوط اضافه کنیم علاوه بر سبک‌تر شدن، منجر به ضعیف‌تر شدن مخلوط هم می‌شود. مخلوط ایده‌آل حداقل 20 Mpa مقاومت با چگالی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب را ایجاد می‌کند، اما بهترین نتیجه‌ای که در مطالعات یافت شده است 18 MPa و چگالی 1200 کیلوگرم بر متر مکعب بوده است. یک FC ساده و بدون مواد افزودنی معمولا در حدود 5-8 Mpa مقاومت را با چگالی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب ارائه می‌دهد. ترکیبات دیگری برای ساخت فوم بتن در بازار وجود دارند که نتایج بهتر از این را ارائه می‌کنند.

مواردی که در ساخت فوم بتن تاثیر دارند

هرچه فوم بتن سبک‌تر باشد، عایق حرارتی بهتری خواهد بود. ترکیبی از مقاومت و میزان مطلوب عایق‌کاری، FC را به یک مصالح ساختمانی ایده‌آل تبدیل می‌کند. برای آشنایی با مزایا و معایب استفاده از فوم بتن به خواندن این مقاله ادامه دهید تا مطلع شوید که چرا فوم بتن یک مصالح ساختمانی ایده‌آل است

خواص فوم

هنگام استفاده از فوم و ایجاد فوم بتن، غالبا اهمیت آن برای ساخت FC نادیده گرفته می‌شود. اما این یک جنبه بسیار مهم فرآیند است و اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند نتایج وحشتناکی در پی داشته باشد.

مشخصات فومی که فوم بتن باکیفیتی ایجاد می‌کند عبارتند از:

پایداری، فوم چه مدت حباب را درون خود نگه می‌دارد

این کار را می‌توان با ساخت مقداری فوم و قرار دادن آن درون لیوان آزمایش کرد و ماندگاری آن را قبل از مشاهده انقباض و در حالت مایع آزمایش کرد. قبل از این که FC به اندازه کافی برای حفظ فرم خود تنظیم شود، نباید فرو بپاشد.

اندازه حباب

حباب‌های کوچک قوی‌تر از حباب‌های بزرگ هستند، اندازه مطلوب بین 0.05 تا 1 میلی متر است و ترجیحا بهتر است اغلب آنها دارای اندازه مشابه باشند. حباب‌های بزرگ از تراکم ماده سیمانی می‌کاهد و مقاومت فوم بتن را کم می‌کند.

یکپارچگی و شکل حباب

حباب‌های بزرگ‌تر ابتدا در هنگام مخلوط کردن آن با ملات از بین می‌روند. هرچه اندازه حباب یکنواخت‌تر باشد، FC هم قوی‌تر خواهد بود. شکل مطلوب حباب یک کره گرد است. میزان مقاومت در برابر تغییر شکل آن به ماژول‌های سطحی و میزان کشش سطحی آن بستگی دارد. در صورتی که مواد تشکیل‌دهنده فوم با توجه به استانداردها با هم ترکیب شوند، اندازه حباب‌ها متناسب با نیاز خواهد بود.

اتصال حباب‌ها

در حالت ایده‌آل همه حباب‌ها هنگام مخلوط کردن در ملات باید از یکدیگر جدا شوند. پراکندگی حباب‌ها نیز در نتیجه کار تاثیرگذار خواهد بود.

تخریب حباب

حباب‌ها به دلیل واکنش با سایر مواد افزودنی و محصولات سیمانی که در مخلوط وجود دارند ممکن است از بین بروند. مخلوط کردن بیش از حد فوم بتن می‌تواند باعث از بین رفتن حباب‌ها شود. پمپ کردن فوم بتن در طول و ارتفاعات بالا می‌تواند حباب‌ها را از بین ببرد. توصیه‌هایی که سازنده عامل فوم ساز ارائه می‌دهد را بررسی کنید.

نکته مثبت بیش از حد مخلوط کردن و پمپاژ این است که ابتدا بزرگترین حباب‌ها از بین می‌روند. اندازه حباب همگن کوچک (0.5 میلی متر) باعث می‌شود FC قوی‌تری تولید شود. همیشه در هنگام اجرا، به ساختار فوم بتن توجه کنید تا نتیجه کار با اهداف اولیه تفاوتی نداشته باشد. با فوم بتن ایرانیان تماس بگیرید تا بهترین کیفیت محصولات را دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

ساخت فوم بتن

برای ساخت فوم بتن باید از مصالحی استفاده کرد که با دیگر عناصر، ترکیب مناسبی ایجاد کنند. مصالح درشت دانه در این مورد قابل استفاده نیستند. به این دلیل که این مواد درون فوم سبک فرو می‌روند. این مصالح باعث تغییر در یکنواختی شده و در استحکام نهایی تاثیر زیادی خواهند داشت. برای این که ترکیب مناسبی ایجاد شود باید مواردی را رعایت کرد.

جزئیات اختلاط در هنگام ساخت فوم بتن

خصوصیات فوم بتن به عوامل زیر بستگی دارد:

حجم فوم، میزان سیمان موجود درون مخلوط، مواد پرکننده، سن

تاثیر نسبت آب به سیمان بر خلاف فوم و مقدار سیمان تاثیر بسیار کمی در خواص فوم بتن دارد. عوامل دیگر باعث تغییر در نتیجه کلی خواهد شد و بر خواص مخلوط تاثیرگذار خواهد بود.

خواص فوم بتن

خواص این نوع بتن در حالت تازه و سخت شده در زیر توضیح داده شده است. البته این خواص در محیط‌هایی با دمای بالا و پایین اندکی متفاوت خواهد بود.

ویژگی‌های ظاهری

مقایسه دقیق فوم تولید شده برای تولید این نوع از بتن شبیه به کف ریش تراش است. وقتی این مخلوط با ملات با مشخصات استاندارد مخلوط می‌شود، مخلوط نهایی شبیه به ماست یا میلک شیک خواهد بود.

خواص فوم بتن تازه

کارایی فوم بتن بسیار زیاد بوده و میزان اسلامپ آن در حدود 150 میلی‌متر است. آنها یک اثر پلاستیکی قوی دارند. این ویژگی فوم بتن باعث می‌شود که در اکثر برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار بگیرند. هنگامی که جریان مخلوط برای مدت طولانی استاتیک بماند، دستیابی مجدد به حالت اولیه آن بسیار دشوار خواهد بود. فوم بتن در حالت تازه دارای ماهیت تیكوتروپیک است.

به دلیل داشتن مقدار هوای زیاد در ترکیبات فوم بتن و وزن سبک آن، احتمال فشار آوردن و تخریب دیوارهای نگهدارنده پایین خواهد بود و می‌توان از آن در هر محیطی که وزن یک مسئله اساسی است، استفاده کرد. هنگامی که دمای مخلوط افزایش می‌یابد، پر کنندگی مناسب و تماس با توجه به گسترش هوا انجام می‌شود و می‌توان انتظار نتیجه مطلوب را داشت.

اگر مقدار ماسه مورد استفاده در ساخت فوم بتن زیاد باشد یا از ماسه‌ای که دارای سنگدانه‌های درشت‌تر از مشخصات استاندارد است، استفاده شده باشد، احتمال جداسازی وجود خواهد داشت. این همچنین می‌تواند منجر به سقوط حباب شود که باعث کاهش حجم کلی و ساختار فوم می‌شود.

بهتر است که با احتیاط پمپاژ فوم بتن تازه را انجام دهید. سقوط آزاد و سرآزیر شدن آن از ارتفاع بالا، می‌تواند منجر به فروپاشی ساختار حباب‌های آن شود.

مزایای استفاده از فوم بتن

  • مخلوط بتن فومی نشست نمی‌کند. به همین دلیل نیازی به فشرده سازی ندارد
  • چون بتن سبک است، بار مرده ناشی از آن بسیار کم خواهد بود
  • فوم بتن در حالت خیس از قوانین جریان آزاد تبعیت می‌کند. این خاصیت به پر کردن کامل حفره‌های خالی کمک می‌کند.
  • سازه ساخته شده از فوم بتن دارای قابلیت پخش و توزیع بار بسیار خوبی خواهد بود 
  • بتن فومی بارهای جانبی قابل توجهی را به سازه تحمیل نمی‌کند
  • خاصیت جذب آب
  • دستگاه‌های بچینگ برای ساخت فوم بتن به راحتی تولید می‌شوند، بنابراین بررسی و کنترل کیفیت به راحتی انجام می‌شود
  • فوم بتن مقاومت بیشتری در برابر انجماد و ذوب شدن دارد
  • کار با آن خطر کمی داشته و سریع‌تر به اتمام می‌رسد
  • مقرون به صرفه، نیاز به نگهداری کمتر

معایب فوم بتن

معایب این نوع از بتن نسبت به مزایایی که دارد بسیار کمتر است. اما باید به این موارد نیز توجه کافی داشت تا در صورتی که الزامات سازه با این موارد همخوانی نداشته باشد، از انواع دیگر بتن استفاده شود.

  • وجود آب در طرح اختلاط، فوم بتن را بسیار حساس می‌کند
  • مشکل روکش
  • زمان اختلاط طولانی‌تر است
  • با افزایش چگالی، مقاومت فشاری و مقاومت خمشی آن کاهش می‌یابد.


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

فوم بتن

در این حالت، کامیون اختلاط مواد اولیه را به سایت منتقل می‌کند. از انتهای دیگر کامیون، فوم پیش ساخته به درون کامیون تزریق می‌شود به طوری که میکسر در حال چرخش است. بنابراین، می‌توان مقادیر کمی از فوم بتن را برای کارهای کوچک مانند کارهای تزریق یا پر کردن ترانشه تولید کرد.

این روش فوم بتن را با چگالی‌هایی در محدوده 300 تا 1200 کیلوگرم بر متر مکعب تولید می‌کند. ورودی فوم شامل 20 تا 60 درصد هوا خواهد بود. حجم نهایی فوم را می‌توان با کاهش مقدار سایر مواد اصلی محاسبه کرد. زیرا این کار در کامیون انجام می‌شود.

کنترل هوای پایدار و چگالی در این روش دشوار است. بنابراین، باید درجه‌ای از عملکرد بیش از حد مشخص و مجاز در نظر گرفته شود.

پس از تشکیل فوم، آن را باید با مخلوط ملات سیمانی با نسبت آب به سیمان 0.4 به 0.6 ترکیب کنیم. اگر ملات مرطوب باشد، کف ناپایدار خواهد بود. اگر خیلی خشک باشد، مخلوط کردن فوم دشوار خواهد بود.

تشکیل فوم بتن

تولید فوم بتن بسته به چگالی مورد نیاز متفاوت خواهد بود. به طور کلی، نوعی که تراکم کمتر از 600 کیلوگرم بر متر مکعب دارد از سیمان، کف، آب و مقداری افزودنی خاکستر روباره یا گرد و غبار آهکی تشکیل می‌شود.

برای دستیابی به تراکم بالاتر می‌توان از شن استفاده کرد. مخلوط پایه با نسبت 1: 1 تا 1: 3 برای فوم بتن سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اعداد نسبت سیمان پرکننده به پرتلند (CEM I) است.

برای چگالی‌های بیشتر، بیشتر از 1500 کیلوگرم بر متر مکعب باید از پرکننده و ماسه بیشتری استفاده کرد. برای کاهش چگالی، مقدار پرکننده باید کاهش یابد. توصیه می‌شود فوم بتن با چگالی کمتر از 600 کیلوگرم بر مترمکعب را  حذف کنید.

مواد مورد نیاز برای تولید فوم بتن

از این مواد می‌توان در ساخت و تولید بتن فومی استفاده کرد.

سیمان مورد استفاده برای فوم بتن

سیمان معمولی پرتلند معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما سیمان‌های زودگیر نیز را می‌توانید در صورت لزوم مورد استفاده قرار دهید. بتن فومی از طیف گسترده‌ای از سیمان و ترکیبات دیگر تشکیل می‌شود، به عنوان مثال 30 درصد سیمان، 60 درصد خاکستر روباره و 10 درصد سنگ آهک. محتوای سیمان از 300 تا 400 کیلوگرم بر متر مکعب متغیر است.

شن مورد استفاده

حداکثر اندازه شن مورد استفاده 5 میلی متر است. استفاده از ماسه‌های ریزتر تا 2 میلی متر با توانایی عبور از الک‌های 600 میکرون از 60 تا 95٪ نیز توصیه می‌شود.

پوزولان‌ها

مواد سیمانی مکمل مانند خاکستر روباره و سرباره کوره انفجار نیز به طور گسترده‌ای در ساخت بتن فومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میزان خاکستر روباره مورد استفاده از 30 تا 70 درصد متغیر است. GGBFS سفید بین 10 تا 50 درصد متغیر است. این میزان سیمان مصرفی و اقتصادی را کاهش می‌دهد.

برای افزایش استحکام می‌توان از بخار سیلیس با میزان 10 درصد جرم استفاده کرد.

فوم

پروتئین‌های هیدرولیز شده یا سورفاکتانت‌های مصنوعی متداول‌ترین موادی هستند که فوم‌ها بر اساس آنها ساخته می‌شوند. مواد فومی مبتنی بر مواد مصنوعی راحت‌تر کنترل می‌شوند و ارزان‌تر هستند. آنها می‌توانند برای یک دوره طولانی‌تر ذخیره شوند.

برای تولید این فوم‌ها به انرژی کمتری نیاز خواهید داشت. فوم‌های بر پایه پروتئین پرهزینه بوده اما از مقاومت و کارایی بالایی برخوردار هستند. کف می‌تواند از دو نوع مختلف تشکیل شده باشد: کف مرطوب و کف خشک.

کف‌های مرطوب با چگالی کمتر از 100 کیلوگرم بر متر مکعب برای ساخت بتن فومی توصیه نمی‌شوند. آنها دارای یک ساختار حبابی بزرگ بسیار ناپایدار هستند. عامل فوم ساز و آب بر روی مش بندی اسپری می‌شود. این فرآیند نوعی از فوم را تولید می‌کند که دارای حباب‌هایی با ابعاد مختلف هستند که از 2 تا 5 میلی متر متغیر است.

فوم خشک در طبیعت بسیار پایدار است. محلول آب و عامل کف ساز با محدودیت‌هایی با اعمال فشار توسط کمپرسور هوا به درون محفظه اختلاط وارد می‌شوند. اندازه حباب‌های فوم تولید شده از فوم مرطوب کوچکتر است. آنها کمتر از 1 میلی متر هستند و ساختاری دارند که به طور مساوی چیده شده‌اند



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()